TL-2000 STING carbon RG

  • chowane podwozie !!!
  • rekordowe parametry lotowe
  • dwumiejscowa komfortowa kabina
  • cały samolot jest wykonany z kompozytów
  • pewność i łatwość sterowania
  • bogate wyposażenie do wyboru
  • gwarancja na 100 godzin lotu
  • Dane techniczne:

    Rozpiętość skrzydeł: 8,44m
    Długość: 5,93m
    Całkowita wysokość: 2,20m
    Powierzchnia nośna skrzydeł: 9,8 m kw
    Minimalna prędkość: 65 km/h
    Nieprzekraczalna prędkość: 305 km/h
    Maksymalna prędkość lotu poziom.: 280 km/h
    Prędkość podróżna: 180-260 km/h
    Wznoszenie: 6 m/s
    Doskonałość przy 120 km/h: 01:16
    Masa próżnego samolotu: 275 kg
    Masa wzlotowa: 450 kg
    Zużycie paliwa: 8-12 l/h
    Pojemność zbiorników: 69l
    Zasięg: 1500km

    Pilotowi muszą się spodobać:

    Chowane w locie podwozie, wspaniała widoczność, podwozie hamowane hamulcami hydraulicznymi skutecznymi jak w samochodzie, sterowane przednie koło, kłapy przy starcie i lądowaniu, bardzo dobre wznoszenie, bezpieczne sterowanie samolotu także przy przerwaniu pracy silnika, niski poziom hałasu w kabinie, wysoka prędkość przelotowa. Samolot jest idealny do szkolenia pilotów, przelotów turystycznych oraz podrózy słuzbowych.

    OPIS OGÓLNY

    TL-2000 Sting jest najnowszym modelem firmy TL-Ultralight, który przedstawia samolot zakwalifikowany do nowej generacji. Cały samolot zbudowany jest z tworzyw kompozytowych z zastosowaniem włókien węglowych. Elegencka i doskonale aerodynamiczna sylwetka samolotu typu TL-2000 Sting świadczy o precyzyjnej, doprowadzonej do perfekcji konstrukcji, pozwalającej mu osiągać najwyższe prędkości. Sting jest zdecydowanie najszybszym czeskim samolotem ultralekkim, a jego maksymalna prędkość lotu poziomego to około 280 km/h nie jest jeszcze ostatnim słowem. Jest to wkroczenie na ścieżkę, która pozwoli na wyższe osiągi. Znamienita jest także rozpiętość prędkości lotu od minimalnej 65 km/h do nieprzekraczanej 305 km/h. Pilot dostał do ręki maszynę, która swoimi dynamicznymi i lotowymi własnościami mieści się w wyższych klasach, a w osiągach w najwyższej kategorii. Dobra widoczność na wszystkie strony z kabiny i niski poziom hałasu daje poczucie spokoju i również komfortu nieoczekiwanego w takim typie. Poczucie swobody wzmacnia znaczące wznoszenie tej maszyny. Dla większej wygody pilota kabina jest ogrzewana.

    TL-2000 Sting jest jest dwumiejscowym dolnopłatowcem z siedzeniami obok siebie, w wersji RG z chowanym w locie podwoziem. Kabina jest przestronna i zbudowana wygodnie także dla osób o wyższym wzroście: drążki sterowe oraz przyrządy lotowe są dobrze umiejscowione w zasięgu działania pilota i również dostępne przy zapiętych pasach bezpieczeństwa. Ten ultralekki samolot jest wyposażony w kompletne zdwojone sterowanie. Trzykołowe podwozie ma hamowane główne koła i kierowaną przednią goleń podwozia. Sterowanie jest skuteczne i umiejscowione klasycznie. Klapy mogą być wysuwane w dwóch położeniach: pierwsze dla startu i drugie do lądowania. Najnowsza konstrukcja TL-ULTRALIGHT jest udoskonaleniem wykorzystania poprzednich typów do szkolenia pilotów, latania turystycznego, a dzięki swojej prędkości także do podróży służbowych. W stosunku do poprzedzającego go już bardzo nowoczesnego modelu, którym jest TL-96 STAR widać dalszy dynamiczny rozwój tego samolotu. Zmniejszeniu wymiarów gabarytowych samolotu Sting i powierzchni nośnej skrzydeł z 12.1 do 9.8 m/2 towarzyszy przyrost prędkości przelotowej z maks. 230 do 280 km/h i wznoszenia z 6 do 8 m/s przy tej samej doskonałości 1:16.
    Standardowym wyposażeniem Stinga jest silnik ROTAX 912 lub 914. Mogą być zastosowane także silniki innych producentów. Również śmigła mogą być stałe lub nastawialne najróżniejszych typów i konstrukcji. Do podstawowego wyposażenia dobrze by było zaliczać także GPS i inne przyrządy według indywidualnej oceny użytkownika. Samolot może być również wyposażony w rakietowy system spadochronowy.